cégautó, flotta

Milyen cégautót válasszak?

A gyártok ma már egyre gyakrabban változtatják a típusokon belüli motorizáltságot, felszereltséget, a márkakereskedők igyekeznek különböző hosszabb - rövidebb akciókkal feldobni az eladásaikat, így nem könnyű megtalálni azt a megfelelő járművet, amellyel nem csak a vételkor, de hosszútávon is jól járunk. Az autó vásárlásakor meg kell vizsgálnunk, milyen sűrű a szervizintervalluma, mennyibe kerül egy szerviz, milyen az alkatrész ellátottsága, a szervizek elérhetősége...és akkor még nem is tudjuk, hogy léteznek e olyan 100 000 km körüli karbantartások (esetleg meghibásodások) amik hosszútávon akár gazdaságtalanná tehetik az üzemeltetést, vagy sok bosszúságot okozhatnak. Az autóhasználati szokások megváltoztak, a csere periódusok kitolódtak 3-4 évre, így a megtett kilométerek száma is 100 000 fölé kerül, sőt már a 200 000 km-t megtett céges autók sem számítanak kuriózumnak. Az első két évben azt gondoljuk a garancia és a márkaszervizek majd mindent megoldanak, így nem kell nagy költségű javításokra számítanunk, de az előírt karbantartási javításoknál is szerepelnek mélyen a zsebbe nyúló tételek (pl. részecskeszűrő cseréje) vagy egy olyan alkatrész cseréje, amit "természetes kopásból" eredendően kell cserélni 60 000 km-nél kb 50 000 Ft-ért (pl kerékagy csapágy aggyal együtt), "még szerencse, hogy ebből csak négy" van az autóban. Az üzemanyag rendszerben számos olyan alkatrész található, amely egy rossz minőségű üzemanyag tankolásától végleg felmondja a szolgálatot, jó esetben pereskedhetünk a kutakkal vagy próbálhatunk olcsó szervizmegoldásokat keresni, de valószínűleg a megoldás időben és pénzben is minket fog terhelni.

Összegezve a gazdaságos cégautó kiválasztása nagy körültekintést igénylő feladat, nem mindig az olcsó cégautó lesz az, amely hosszútávon szolgálhatja cége flottáját.


News