Autó-bőrfestés

Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

Autókárpit felújítás, bőrfestés.

A Makra Hungária-nál voltunk látogatóban.

Czinege Mihály a Makra Hungária ügyvezetője meghívott minket, hogy bemutassa autókozmetikai részlegének legújabb szolgáltatását: a bőrfestést.

A fóti telephely még készülőben van, de bent már lázas munka folyik, éppen egy MX6-os BMW bőrkárpitozásának rendbetétele volt napirenden. Nem ritka erre felé a luxusautó, ott létünk alatt épp egy Ferrarit jelentettek be, míg a hét elején egy Porsche 
gördült ki az udvarról. „Természetesen nem csak a méregdrága autókat hozzák ide, van aki csak a bőrkormány festését újítatja fel, de bőr ülőgarnitúrákat is szoktunk javítani….” árulta el nekünk Misi (Czinege Mihály) aki maga látott neki a BMW rendbehozatalának.

A munka első fázisa a kárpit alapos tisztítása volt, ajtókárpitot, könyöklőket, ülés oldalperemet és kormányt kellett javítani, ezek a leggyakrabban előforduló kopási felületek. Az egyébként megkíméltnek tűnt autó belsején látszott, hogy azért sűrűn van használva. A vajszínű kárpit szövetig lekopott, és ez sokat rontott az esztétikán. Bár tisztának látszott, de a vegyszeres tisztítással szinte feketére színezte a szivacs a vizet.

Ezt követően jött az alapozó felvitele egy kis kárpitcsiszolás után. Megtudtuk, ha nagyon eltűnik a bőr struktúrája, azon is lehet segíteni, főleg nagyobb felületek esetén.

A felújítás egyik legfontosabb eleme a színkeverés. Azt gondoltam, hogy egy színkód esetleg egy színkártya segítségével ez könnyen megy, de kiderült a színkód és a több éves kárpit színe még csak köszönő viszonyban sincs egymással. Ezt „szemre” kell kikeverni, aprólékosan többszöri próbafújás segítségével. Egy külön erre a célra tartott bőr „kendő” lett megfestve és ezt néztük hozzá az eredeti bőrfelülethez. Ez a munka több mint 2 órátvett igénybe, úgy, hogy az utolsó fél órában én már jónak láttam a színt, de Misi még kevert hozzá egy csöppet ebből, egy csöppet abból, újra fújta és megint újra fújta míg végül minden irányból mindenféle fényviszony mellett láthatatlanná vált a színeltérés. Aprólékos türelmes munka nem színtévesztőknek való…

A következő feladat az autó maszkolása volt, ez a festés nem jár nagy kosszal és a festékanyag sem száll a szélrózsa minden irányában, de még esélyt sem adtunk annak, hogy valahol is nyoma maradjon.

A fényezés egy airsoft szerű pisztollyal történt több rétegben, de itt is ügyelni kell arra, hogy a bőrben lévő redők ne simuljanak el, a festék vastagsága szép egyenletes legyen. Megtudtuk, a kormány több rétegben kerül fújásra és több edzővel kell keverni a festéket is, így biztosítva a kopásállóságot és a hosszú élettartamot. A jó minőségű festékeknek köszönhetően minimum 3 évet bírniuk kell. Rövid száradás után a lakk réteget is fel kell fújni, ami lehet matt vagy fényes formában is függően attól, hogy a gyári bőr mivel volt kezelve. A teljes száradás 24 órát vesz igénybe.

Az elkészült belső tér újra a régi pompájában ragyogott, komoly értéknövekedést eredményezve az autó tulajdonosának.

Meg kellett állapítani, hogy a technológia mellett ép oly fontos az is, hogy a munkát szakavatott igényes kezek végezzék el. Türelem munka ez, de a sikerélmény nem maradt el, jó volt ránézni a felújított belső térre.

Köszönjük Misi, a bemutatót és a közös együttműködést, azt gondolom mi is bátran tudjuk ajánlani a Luxus-autókozmetika szolgáltatásait.

További információk:

http://www.luxus-autokozmetika.hu/

http://www.auto-borfestes.hu/

http://makra.hu/



Csizmeg Richard

News